Pemulihan Semulajadi Untuk Jangkitan Sinus

Pemulihan Semulajadi Untuk Jangkitan Sinus

Kesukaran Sinus adalah salah satu penyakit yang paling biasa kita boleh mendapatkan. Setiap seorang daripada kita sedang mengalami dan sedang diganggu oleh penyakit ini sering sekali. Sepanjang tahun, banyak rawatan dan penawar telah dibangunkan untuk mengubati masalah virus ini. Doktor menawarkan ubat-ubatan yang mengurangkan ketidakselesaan yang disebabkan oleh penyakit ini. Walau bagaimanapun, ubat-ubatan ini adalah sering kali mahal.

Terdapat juga ubat yang berkesan herba dan semula jadi anda boleh cuba. Ia hanya terpulang kepada anda apa jenis rawatan yang anda suka. Rawatan semula jadi secara amnya apa-apa yang tidak mempunyai sebarang bahan kimia atau apa-apa perubahan tiruan. Ubat semula jadi datang dari seluar dan herba. Ia terbukti berkesan dan lebih disukai kebanyakannya oleh penyokong alam sekitar. Mereka percaya kepada kekuatan penyembuhan tumbuhan di sekeliling.

Rawatan semula jadi adalah lebih murah kerana ia tidak memerlukan mana-mana mesin atau peralatan. Beberapa kaedah semula jadi adalah seperti yang dinyatakan di bawah.

Pertama sekali, anda boleh cuba pengairan hidung. Ia adalah langkah pencegahan yang anda boleh mempertimbangkan untuk menghapuskan masalah sinus anda. Pengairan hidung dengan penyelesaian masin adalah satu kaedah yang akan membantu anda mengawal gejala resdung dan mungkin boleh membawa kepada mengubati beberapa jangkitan ringan. Ini termasuk prosedur dan langkah-langkah yang boleh dilakukan di rumah.

Ia bukan satu penemuan baru tetapi ramai profesional mengesyorkan kepada pesakit mereka yang mengalami sinus kronik dan penyakit pernafasan yang lain. Ia adalah satu kaedah yang sangat semula jadi, dan yang paling penting, yang berkesan. Ia boleh dilakukan bila-bila masa, terutamanya apabila anda berasa sesak. Dengan berbuat demikian, ia akan menyediakan anda dengan bantuan segera.

Satu lagi rawatan semula jadi minum banyak cecair terutamanya air. Sebagai terhidrat boleh menghalang membran mukus dari penebalan. Cecair boleh membantu nipis mukus. Anda perlu minum air atau teh dan minuman yang jelas lain untuk melegakan cepat. Ada yang membuat calamansi, oren atau jus lemon. Ini adalah minuman sitrik yang juga membantu menyembuhkan sinus.

Menjauhkan diri daripada produk tenusu apabila anda mempunyai sinus a. Produk tenusu mempunyai bahan-bahan yang mencetuskan pembentukan lebih mukus dan membuat bernafas lebih sukar. Ini adalah menurut beberapa doktor. Makanan tenusu seperti keju, susu dan juga ais krim boleh memburukkan sinus. Produk-produk ini harus dielakkan terutamanya apabila anda mempunyai masalah resdung.

Anda juga perlu mengambil dalam makanan yang mengandungi tahap antioksidan yang tinggi, seperti bayam, buah beri, tomato, brokoli, anggur dan bawang putih. Mereka membantu dalam meningkatkan sistem imun seseorang. Mereka juga membantu dalam mencegah masalah sinus dan jangkitan. Makanan ini terbukti membantu dalam merawat masalah resdung dan juga masalah kesihatan yang lain.

Anda juga boleh memilih untuk mendapatkan rawatan stim. Wap membantu menjaga longgar mukus sehingga dapat tetap bergerak dalam sinus. Jangkitan sinus berlaku, sekali lendir pekat dan tidak disalirkan dengan baik. Anda boleh memohon haba lembap terus ke muka anda untuk menjaga sinus anda terbuka.

Memampatkan panas akan bekerja sebagai decongestant. Terdapat pek haba yang terdapat di pasaran. Mereka boleh dipanaskan dalam microwave dengan mudah. Anda juga boleh memasak air panas dan celup tuala muka di atasnya sebagai alternatif kepada haba pek. Atau anda boleh meletakkan air panas dalam botol. Balut botol dengan tuala sebelum memohon untuk dahi anda.

A jaram sebaliknya melegakan sakit kepala sinus apabila anda meletakkan ia di dahi anda. Kesan penyejukan membantu mengecut membran dan akan membawa kelegaan daripada sakit resdung dan sakit kepala. Anda juga boleh menambah sedikit cuka epal cider pada penyelesaian bagi stim. Anda juga boleh mencairkan dalam air dan minum untuk melegakan, terutama apabila anda merasakan bahawa jangkitan sinus adalah kira-kira untuk memulakan. Apple cider cuka juga membantu dalam penyakit lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar