Gooseberry dan faedah-faedah yang Ajaib

Gooseberry dan faedah-faedah yang Ajaib

Pernahkah anda terfikir mengapa bulu dan kulit tekstur kebanyakan lihat artis cantik? Berselerak, gloss, berkilat dan rambut tebal sihat, dan cahaya di wajah artis tidak selalunya hasil suntikan botox, meremajakan, rawatan rambut dan syampu mahal. Alam telah dikurniakan banyak nikmat kepada manusia; yang mana, herba adalah salah satu sumber terbaik ajaib. Daripada banyak herba, angsa berry adalah herba ajaib yang paling berkuasa dan hadiah mujarab alam semula jadi untuk manusia. Goose beri lebih dikenali sebagai Amla. Umat ​​manusia telah menggunakan manfaatnya selama beberapa dekad, dan ia membentuk bahagian yang penting dalam perubatan Ayurveda. Secara semula jadi, ia mempunyai kuasa untuk menyembuhkan pelbagai kulit dan kesihatan yang berkaitan masalah dalam masa yang singkat. Gooseberry ini berasal di Eropah dan Asia barat, berkembang secara semula jadi dalam belukar dan hutan pergunungan berbatu di negara ini yang lebih rendah, dari Perancis ke arah timur, hingga ke Himalaya dan semenanjung India.

Ia adalah herba yang terbaik dan adalah pada masa kini yang terkenal di seluruh dunia kerana faedah yang banyak itu. Di mana produk tiruan boleh meninggalkan banyak kesan sampingan yang berbahaya kepada kesihatan, kulit dan rambut, angsa berry menunjukkan satu jalan kepada rakyat untuk mencapai sasaran kecantikan tanpa apa-apa kemudaratan. Produk kecantikan herba pada masa kini menimbun dengan angsa berry di dalamnya sebagai bahan utama, kerana rakyat kini beralih kepada produk semula jadi untuk mengurangkan kesan sampingan bahan kimia.

Gooseberry adalah biasa didapati di kedai-kedai herba dalam bentuk benih kering atau dalam bentuk serbuk. Nasib baik, gooseberry kecil bersaiz asal adalah pada masa kini terdapat di pasaran super. Ia mungkin menjadi hijau, putih, kuning, atau merah dalam warna. Saiz mungkin berbeza daripada saiz kacang buah-buahan untuk saiz telur ayam itu.

Sejak berabad-abad, orang menggunakan gooseberry untuk ciri-ciri perubatan dan berkhasiat itu. Ia adalah sangat masam, dan ia adalah pahit dan pedas, apabila digunakan dalam bentuk kering. . Adalah lebih baik makanan tambahan Vitamin C dalam mengandungi sebanyak 20 kali ganda daripada oren. Buah segar mengandungi lebih daripada lapan puluh peratus air selain protein, karbohidrat, serat, mineral dan vitamin. Mineral dan vitamin terutamanya termasuk kalsium, fosforus, besi, karotena, vitamin C dan B kompleks. Ia juga mengandungi asid Gallic dan asetik

Ia meningkatkan penyerapan makanan, mengimbangkan asid perut, menguatkan hati, menyuburkan otak dan fungsi mental, menyokong jantung, menguatkan paru-paru, meningkatkan kesuburan, membantu sistem kencing, baik untuk kulit, menggalakkan rambut yang sihat, bertindak sebagai sebuah badan penyejuk, mengeluarkan toksin, meningkatkan daya hidup, menguatkan mata, memperbaiki otot dan ia bertindak sebagai antioksidan.

Berikut adalah beberapa kesan ajaib Goose berry:

Gooseberry boleh bertukar menjadi minuman popular, yang boleh digunakan untuk merawat masalah skurvi. Bukan itu sahaja, tetapi segelas minuman gooseberry juga boleh meningkatkan warna kulit dan tekstur dalam tempoh sebulan.
Vitamin C dalam gooseberry membantu dalam mengurangkan kolesterol darah dengan mengembangkan saluran darah dan ada dengan mengurangkan tekanan darah. Ia juga menguatkan otot jantung. Satu sudu besar gooseberry serbuk boleh digunakan dengan satu gelas air suam Luke secara tetap untuk menstabilkan tahap kolesterol darah.

Gooseberry mempunyai potensi anti-diabetes. Ia mengandungi kromium, yang mempunyai nilai terapeutik dalam pesakit kencing manis. Ia merangsang kumpulan terpencil sel yang merembeskan hormon insulin. Oleh itu ia mengurangkan gula dalam darah pesakit kencing manis. Campurkan gooseberry kering dengan serbuk peria, dan makan secubit setiap pagi untuk mengawal tahap glukosa darah.

Pengambilan kerap makanan yang manis, masam, pedas dan berminyak menyebabkan keasidan. Selain itu, makan lewat malam, dan minum kopi atau teh yang melebihi boleh mencetuskan keadaan keasidan. Sama ada anda mempunyai masalah keasidan, pedih hulu hati atau refluks, gooseberry adalah pengganti yang lebih antasid. Ia juga berguna untuk ubat untuk cirit-birit dan disentri. Satu sudu jus gooseberry atau serbuk ke dalam segelas air boleh mengurangkan semua masalah sakit perut serta-merta.
Jika anda mempunyai masalah kurus dan tak bercahaya, kemudian basuh rambut anda dengan gooseberry selama seminggu. Rendam gooseberry kering dalam satu pain air, dan kemudian campurkan jus dalam tab dengan air paip biasa. Ia bukan sahaja akan Vigor rambut, tetapi juga akan menyelesaikan banyak masalah kulit kepala. Ia akan membunuh kutu dan pada masa yang sama, akan menambah badan untuk rambut tempang anda. Sesiapa bimbang tentang uban rambut akan gembira untuk mengetahui bahawa serbuk inai gooseberry dan direndam di dalam air dan ditinggalkan dalam perkakas besi boleh digunakan untuk mendapat warna baru yang indah semula jadi, sama dengan meluru. Gooseberry juga memperkaya pertumbuhan rambut dan pigmentasi rambut. Ia menguatkan akar rambut, mengekalkan warna dan menambah badan untuk rambut.

Ia meningkatkan jumlah tahap protein dan membantu mengekalkan berat badan kerana kekayaan dalam nutrien. Tambahkan secubit serbuk gooseberry dalam Lukas air suam dan minum setiap kali selepas makan untuk menghilangkan kelemahan batin perut.

Gooseberry juga berkesan untuk aduan pernafasan. Ia adalah cukup bijak untuk menghubungi doktor sebelum menggunakan Gooseberry dalam kes asma atau sebarang gangguan saluran pernafasan.

Gooseberry juga boleh meningkatkan penglihatan mata anda. Mengambil jus Gooseberry dengan madu adalah baik untuk memperbaiki penglihatan. Ia meningkatkan rabun dekat dan katarak. Minum jus atau makan marmalade atau jeruk juga boleh menajamkan penglihatan anda.

Oleh kerana sifat-sifat antibakteria dan astringen, gooseberry melindungi daripada jangkitan. Anda boleh memohon jus pada kulit anda sebagai toner kerap pudar dari tempat anda dan untuk mengurangkan jerawat.

Gooseberry juga merupakan ejen antioksidan yang kuat. Banyak masalah kesihatan conduced oleh kerosakan oksidatif Vitamin C adalah agen antioksidan yang baik dan begitu juga Gooseberry. Anda boleh memohon serbuk atau asal pulpa gooseberry pada muka anda dua kali seminggu untuk membuang garis-garis halus dan kedutan. Jika kulit anda rosak atau anda mempunyai kulit sensitif, tidak menggunakannya tanpa nasihat doktor.

Dos harian gooseberry boleh mengenang kembali anda daripada tekanan hari-hari ini. Ia boleh menyahtoksik sistem badan anda cekap. Ia adalah cara yang sempurna untuk meningkatkan imuniti dan sistem ketahanan badan anda. Ia adalah Revitalizer besar yang teliti dapat membantu mengaktifkan semula sistem seluruh badan anda.

Ia juga digunakan sebagai ubat untuk demam, gangguan hati, senak, anemia, masalah kencing, masalah pernafasan, dan penyakit palsy. Ia meningkatkan pengeluaran sel darah merah dan menguatkan gigi dan kuku.

Ingat, diet yang sihat dan wajar seimbang dan pengambilan air yang berlebihan, bersama-sama dengan menggunakan gooseberry boleh menyembuhkan banyak masalah. Ia adalah cadangan bijak untuk pencinta kecantikan keseluruhan untuk menghidupkan minat mereka terhadap produk semulajadi daripada buatan dalam usaha untuk meningkatkan kualiti kesihatan dan kehidupan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar