Hentikan Berpeluh Muka - 3 Mudah dan Mudah untuk Menggunakan Teknik Untuk Berpeluh berlebihan pada Wajah Anda

Hentikan Berpeluh Muka - 3 Mudah dan Mudah untuk Menggunakan Teknik Untuk Berpeluh berlebihan pada Wajah Anda

Ramai orang mengalami peluh berlebihan di muka. Keadaan ini dikenali sebagai berpeluh muka atau hiperhidrosis muka. Jumlah peluh yang datang di muka tidak boleh dikawal menggunakan tisu yang mudah atau sapu tangan. Anda boleh lap muka anda dan dalam beberapa minit mereka manik peluh akan muncul semula. Masalah ini menyebabkan rasa malu yang besar semasa mengambil bahagian dalam acara-acara sosial dan seminar. Ini adalah sebab semakin ramai orang sedang mencari penyelesaian untuk berhenti berpeluh muka.

Oleh kerana muka adalah bahagian sensitif tubuh anda apa-apa rawatan untuk berhenti berpeluh muka mempunyai hidup tanpa sebarang kesan sampingan seperti ruam, gatal-gatal, kekeringan kulit dan lain-lain

Berikut adalah tiga teknik mudah yang boleh anda gunakan untuk masalah ini:

1) Terdapat kain lap muka khas yang disediakan untuk masalah ini. Ini kain lap mempunyai sifat astringen dan benar-benar membantu dalam menjaga muka kering dan bebas dari peluh. Ini kain lap muka yang mempunyai beberapa deodoran yang lembut dan ubat-ubatan di dalamnya yang menghalang berpeluh muka yang berlebihan. Ini kain lap khas mudah diperolehi di kedai-kedai tempatan kesihatan / ubat anda.

2) Satu lagi remedi semulajadi yang sangat baik untuk masalah ini adalah ekstrak dari herba - hazel ahli sihir. Herba ini mempunyai ciri-ciri anti-radang dan astringen dan dengan itu berfungsi sangat baik untuk berhenti berpeluh muka. Ekstrak herba adalah ringan dan selamat untuk digunakan pada muka anda. Anda boleh membeli ekstrak witch hazel dari kedai-kedai ubat tempatan anda.

3) Perkara ketiga yang melakukan pekerjaan yang baik untuk berhenti berpeluh muka adalah Aloe Vera. Produk ini dikenali sebagai baik untuk penyembuhan pelbagai masalah kulit. Anda boleh membeli Aloe Vera gel dari kedai ubat dan memohon lapisan nipis pada muka anda. Ini membantu dalam mengawal peluh untuk beberapa jam. Jadi jika anda mempunyai untuk menghadiri parti pendek atau mesyuarat, produk ini adalah sangat berguna.

Untuk selama-lamanya menghilangkan masalah ini, anda perlu membaca dengan teliti rawatan yang lengkap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar