Masalah pundi hempedu dan Gejala dan Remedy Asli

Masalah pundi hempedu dan Gejala dan Remedy Asli

Kebanyakan orang tahu apa-apa tentang pundi hempedu mereka sehingga ia mula menyebabkan mereka masalah. Sebagai sebahagian daripada sistem pencernaan ia memainkan peranan dalam membantu untuk mencerna lemak. Setiap tahun beratus-ratus ribu orang mengalami penyakit pundi hempedu, batu karang adalah pada masalah yang paling biasa yang memberi kesan kepada rakyat.

Wanita adalah dua kali lebih berkemungkinan untuk mengalami masalah yang berkaitan pundi hempedu dan kesakitan yang dikaitkan dengan batu karang dan penyakit-penyakit lain yang berkaitan boleh menyeksa. Kebanyakan orang mendapati gejala meningkat apabila mereka makan makanan lemak, ini adalah kerana anda muatan pundi hempedu sudah lemah anda.

Ramai yang tidak mempunyai apa-apa gejala sama sekali dan tidak sedar bahawa mereka menimbun masalah untuk masa depan dengan terus makan makanan yang tinggi lemak. Mengekalkan diet yang seimbang yang sihat dan minum banyak air boleh membantu mencegah kesakitan terutamanya diri yang disengajakan ini.

Jika anda mempunyai atau akan berjumpa dengan doktor ia boleh disyorkan bahawa anda menjalani pembedahan untuk membuang pundi hempedu anda. Walaupun ini mungkin satu-satunya pilihan bagi banyak pembedahan membuang pundi hempedu bermakna anda kehilangan organ dalaman yang penting. Kehilangan organ ini boleh bermakna banyak kesan sampingan yang tidak menyenangkan seperti cirit-birit, loya dan peningkatan risiko usus besar dan usus kanser.

Kami mempunyai pundi hempedu untuk sebab. Bile yang dicipta oleh hati disimpan di dalam pundi hempedu bersedia untuk membantu dengan penghadaman makan seterusnya. Tanpa pundi hempedu untuk menyimpan asid hempedu ini ia melalui ke usus yang menyebabkan kerengsaan dan oleh itu cirit-birit. Kerosakan lapisan usus boleh menyebabkan kanser.

Tidak semua orang memerlukan kehilangan pundi hempedu dan pertama boleh cuba untuk mengepam mana-mana batu karang dari sistem mereka secara semula jadi. Ini pastinya merupakan pilihan yang masuk akal untuk menyelamatkan diri dari apa yang operasi yang serius yang akan menjejaskan kualiti hidup anda untuk sepanjang hayat anda.

Anda boleh mengepam batu karang dari badan anda jika mereka cukup kecil dan ia boleh dilakukan secara semula jadi. A pundi hempedu siram mudah hanya mengambil masa 24 jam. Salah satu kaedah adalah dara minyak zaitun dan limau gedang kaedah tambahan.

Anda juga boleh membantu menjaga bukan sahaja pundi hempedu anda tetapi keseluruhan sistem pencernaan anda sihat dengan memastikan anda makan makanan yang sihat yang seimbang yang rendah lemak dan tinggi dalam serat. Pastikan anda tinggal betul terhidrat dengan meminum air yang banyak sepanjang hari. Mengekalkan sistem penghadaman yang sihat bermakna kurang sakit dan rasa tidak selesa dan mengurangkan risiko penyakit buruk dan penyakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar