Dengan lokasi yang Alternatif kepada Dadah Preskripsi Untuk Merawat ADHD

Dengan lokasi yang Alternatif kepada Dadah Preskripsi Untuk Merawat ADHD

Terdapat kontroversi yang besar mengenai penggunaan membangun yang amat menggalakkan daripada ubat-ubatan preskripsi untuk merawat kanak-kanak dengan ADHD. Penyelidikan ADHD meyakinkan menunjukkan bahawa penggunaan konvensional ubat-ubatan preskripsi pasti tidak sesuai. Ubat-ubat ini mujarab menghasilkan banyak kesan sampingan yang tidak diingini dan tidak mendapat ke punca asas masalah ini. Kanak-kanak diberi ubat kuat tanpa mengambil kira keberkesanan mereka, kesan sampingan, atau kesan jangka panjang. Mungkin ada cara yang lebih baik untuk mencapai kesihatan yang berkekalan?

Mari kita lihat pada 5 alasan yang kukuh menggunakan ubat-ubatan farmaseutikal tidak idea yang terbaik:

1. Perangsang ubat yang digunakan untuk merawat ADHD mempunyai banyak kesan sampingan yang ibu bapa tidak saya sedar. Sebahagian daripada ini adalah dianggap ringan seperti pening, cepat marah, sakit kepala dan sakit perut. Walau bagaimanapun, kesan sampingan yang lain boleh menjadi lebih tegas termasuk keresahan, sawan, kemurungan melampau dan juga psikosis. Secara alternatif, rawatan homeopati tidak mempunyai kesan sampingan dan boleh membantu mengurangkan gejala ADHD.

2. Perubahan personaliti juga agak ketara pada kanak-kanak yang dirawat dengan ubat-ubatan preskripsi yang sangat kuat. Ubat-ubatan ini boleh memadamkan imaginasi kanak-kanak dan potensi kreatif manakala alternatif rawatan semulajadi dapat membina dan mencipta keseimbangan dalam badan.

3. Seperti yang kita tahu dengan banyak ubat-ubatan, syarikat-syarikat farmaseutikal mampu mengaut keuntungan yang besar. Penyelidikan ADHA secara konsisten menunjukkan bahawa berbilion-bilion dolar dibelanjakan setiap tahun di Amerika Syarikat pada ubat-ubatan ini semata-mata. Ini meletakkan tekanan tambahan ke atas keluarga yang hidupnya dipengaruhi oleh ADHD. Rawatan semula jadi boleh menjadi amat berkesan tanpa kos yang tinggi.

4. Fakta ADHD juga mencadangkan bahawa individu yang mengalami masalah penyalahgunaan dadah dan yang ketagih kepada ubat-ubatan preskripsi dewasa adalah jauh lebih cenderung untuk mengambil perangsang otak kanak-kanak. Sebaliknya, terapi homeopati untuk ADHD adalah bukan ketagihan dan benar-benar selamat.

5. ADHD Merawat dengan ubat-ubatan preskripsi hanya boleh dianggap sebagai jalan terakhir anda kerana implikasi masa depan semata-mata tidak diketahui. Fakta ADHD baru mendedahkan mengenai jangka penggunaan dadah preskripsi lama mencadangkan bahawa mungkin bertanggungjawab untuk kemurungan dan masalah mental yang lain ke alam dewasa. Merawat anak anda secara holistik, tanpa menjejaskan kesihatan mereka sekarang dan kemudian, mungkin menggunakan rawatan ADHD semula jadi.

Anda berhutang kepada diri sendiri dan kesihatan anak anda serius mempertimbangkan penyelidikan ADHD. Rawatan farmaseutikal boleh mengurangkan gejala, tetapi mereka tidak berurusan dengan pokok masalah. Ubat-ubatan homeopati boleh berurusan dengan gejala ADHD hiperaktif, tingkah laku tidak menentu dan ketidakupayaan untuk tinggal di tugas tanpa berjudi dengan kesihatan anak anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar