Ubat Untuk Jangkitan Yis - Bagaimana Merawat Candida albican Wabak

Ubat Untuk Jangkitan Yis - Bagaimana Merawat Candida albican Wabak

Untuk membantu menentukan ubat untuk wabak jangkitan yis, anda perlu memahami apa jenis jangkitan.

Jangkitan yis berlaku apabila badan yang menerima ketidakseimbangan mikroorganisma yang wujud secara semula jadi yang dinamakan Candida albicans. Jika anda pernah diperhatikan kenaikan doh roti dan membayangkan tindak balas kimia yis menggunakan gula dalam adunan; maka anda mungkin dapat menggambarkan tabiat pembiakan Candida albicans. Jangkitan Candida adalah hasil daripada badan kehilangan keseimbangan "baik" bakteria. Candida adalah perlu dan wujud pada kulit kita dan dari mulut kita melalui saluran penghadaman kita. Tetapi beberapa keadaan yang berbeza boleh menyebabkan mikroorganisma membiak dengan lebih cepat dan tanpa dihalang oleh "baik" bakteria.

Antara acara yang boleh menyebabkan ketidakseimbangan kronik dan mencetuskan keperluan untuk ubat-ubatan untuk jangkitan yis boleh:

Diabetes (tinggi gula dalam darah)
Sistem imun yang lemah (sakit atau HIV)
Diet yang tinggi dalam karbohidrat
Mengambil antibiotik untuk tempoh masa yang panjang
Tekanan yang tinggi
Penggunaan nonoxynol-9 (pelincir spermicidal)
Hubungan seks dengan individu yang dijangkiti
Walaupun yang mendesak untuk mengubati yang cepat bertindak, ia adalah penting bahawa ubat adalah selamat untuk badan anda. Banyak ubat ubat jangkitan yis farmaseutikal mengandungi bahan-bahan yang anda tidak akan mahu mengambil tempat lebih kurang pada atau di dalam kemaluan anda. Rawatan lain seperti antibiotik boleh memberikan kelegaan sementara tetapi berfikir kembali kepada salah satu daripada sebab yang mungkin dinyatakan sebelum ini ... Antibiotik! Antibiotik tidak hanya mensasarkan dan membunuh Candida, mereka juga membunuh bakteria 'berguna'.

Jadi, ubat untuk jangkitan yis tidak mungkin apa yang pesakit benar-benar memerlukan. Ia adalah masa untuk penyelesaian baru. Terdapat banyak rawatan homeopati untuk jangkitan kandidiasis. Satu penyelesaian adalah untuk menurunkan pH dalam badan dengan perubahan pemakanan. Terdapat juga makanan tambahan semula jadi yang boleh diambil untuk melegakan lebih segera. Oleh kerana asid lemak penting yang terdapat dalam minyak kelapa, ia telah dicadangkan untuk pesakit untuk memperkenalkan jumlah yang kecil ke dalam diet mereka. Acidophilus juga boleh dimakan sama ada sebagai tambahan atau salah satu daripada pelbagai bentuk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar